Lydspecialisten er en af danmarks førende forhandlere af high-end Hi-fi & Surround, billede og multirum, og de har været i gamet siden 1992. De sætter meget høj pris på kvalitet, performance, levetid og design. I en skoleopgave har jeg udarbejdet en visuel idenitet samt et produktkatalog.

Opgaven betod af
Lydspecialisten manglede en måde hvorpå de kunne vise kunderne deres produkter, men på samme tid leverer fagligt viden indenfor HIFI. 

Indsigt
Når man er villig til, at investerer over hundrede tusinde kroner i højtaller har man også forventning om, at få en service af første klasse. Lige fra du træder ind af døren til du går ud igen med dine nye højtalere. Udover produktet har man også en forventet til de fagpersoner, som skal guide dig igennem oplevelsen – den følelse af kvalitet og god service, skal man også kunne tage med hjem. 

Sådan blev det løst
Det kan være svært, at forstå kvalitet og design i gennem ord vi valgte derfor, at lave en blandning mellem et produktkatalog og magasin – Meningen med tryksagen er, at kunne give noget til kunden men på samme tid få markedsført produkterne. Fokuspunktet var at give noget kunden ville have lyst til, tage med hjem og læse i mens de lyttede til musik med deres højtalere. Mellem de faglige artikler og interviews er der produktsider, som passer til de forrige artikler. På den måde “skjuler” vi produkterne og undgår det bliver for udsalgs agtigt.

typografi-caseArtboard-1-copy-3
typografi_cover
typografi-case-gif-indmad
typografi-caseArtboard-1
typografi-caseArtboard-1-copy
typografi-caseArtboard-1-copy-2